Aktualizováno: 4. 8. 2024

Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

1. Definice pojmů

1.1. Šiřitel reklamy: Pro účely těchto obchodních podmínek (dále jen „Podmínky“) je šiřitelem reklamy společnost Monarquis, s.r.o., IČO 21764158, se sídlem Řehořova 908/4, Žižkov, 13000 Praha 3, která provozuje internetový portál .

1.2. Zadavatel: Fyzická nebo právnická osoba, která si u šiřitele reklamy objednala uveřejnění své reklamy nebo jinou formu prezentace na bezplatné bázi.

1.3. Zpracovatel reklamy: Právnická nebo fyzická osoba, která vytvořila reklamu pro sebe nebo pro jinou právnickou či fyzickou osobu, a která je zveřejňována šiřitelem reklamy na základě objednávky zadavatele.

1.4. Reklama a inzerce: Oznámení, ukázka či jiná prezentace činnosti zadavatele, zveřejněná prostřednictvím šiřitele reklamy na webu .

1.5. Obrazové materiály: Obrazové materiály zahrnujicí fotografie a videa osob nabízejících své služby. Tyto materiály mohou být jak profesionální, tak i amatérské, avšak musí být autentické a pravé. O pravosti a vhodnosti materiálů rozhoduje šiřitel reklamy. Pokud se šiřiteli reklamy materiály zdají nevhodné nebo pochybné, vyhrazuje si právo je bez předchozího upozornění odstranit. Všechny osoby zobrazené v těchto materiálech musí být starší osmnácti let.  

1.6. Textové materiály: Textovými materiály se rozumí slovní popis nabídek a služeb zadavatele v souladu s příslušnými ustanoveními českého právního řádu. Součástí těchto materiálů nesmí být odkazy na externí internetové stránky, a to ani v textu samotném, tak jako součást doprovodných obrazových materiálů. 

2. Smluvní podmínky

2.1. Veškeré smluvní a obchodní vztahy mezi zadavatelem a šiřitelem reklamy se řídí příslušnými ustanoveními českého právního řádu, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zákonem č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích, zákonem č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, a zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti.

2.2. Šiřitel reklamy poskytuje zadavateli možnost zveřejnit reklamu formou datového prostoru na portálu bezplatně, v rozsahu a formátu dohodnutém v písemné nebo ústní objednávce, smlouvě nebo jiném projevu vůle smluvních stran. Pokud není dohodnuto jinak, reklama zahrnuje zveřejnění textových a obrazových materiálů propagujících nabízené služby ve formě prezentace podniku, jedné osoby a jednoho kontaktního telefonního čísla.

2.3. Zpracoval-li reklamu sám zadavatel, odpovídá plně za její obsah. Pokud byla reklama zpracována pro potřeby jiné právnické nebo fyzické osoby, odpovídají za její soulad se zákonem zadavatel a zpracovatel společně a nerozdílně. Šiřitel nenese žádnou odpovědnost za obsah takovéto reklamy. 2.4.Zadavatel bere na vědomí, že šiřitel reklamy neodpovídá za obsah reklamy ani pravdivost údajů obsažených v reklamě a prohlašuje, že tyto údaje jsou pravdivé a obsah reklamy je v souladu se zněním příslušných předpisů českého právního řádu, zejména pak se zněním zák. č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy v platném znění.

2.5. Zadavatel prohlašuje, že má všechna potřebná práva k užívání ochranných známek a autorských práv k veškerým obrazovým a textovým materiálům použitým v objednané reklamě.

2.6. Zadavatel prohlašuje, že reklama není v rozporu s dobrými mravy a neobsahuje diskriminaci na základě rasy, pohlaví nebo národnosti, nenapadá náboženské nebo národnostní cítění, neohrožuje mravnost, nesnižuje lidskou důstojnost, a neobsahuje pornografii, násilí nebo motiv strachu, a že reklama nenapadá politické přesvědčení.

2.7. Zadavatel prohlašuje, že všechny osoby uvedené v reklamě jsou starší osmnácti let.

2.8. Zadavatel je povinen na žádost šiřitele prokázat svoji totožnost a oprávnění jednat za zadavatele. Šiřitel reklamy je povinen na výzvu orgánů veřejné moci sdělit údaje o zadavateli a zpracovateli pro účely výkonu veřejné moci.

2.9. Zadavatel se zavazuje nahradit šiřiteli případnou škodu vzniklou zveřejněním reklamy, která neodpovídá těmto Podmínkám.

2.10. Šiřitel má právo odmítnout zveřejnění reklamy i bez uvedení důvodu. Totéž platí i pro již zveřejněnou reklamu.

2.11. Šiřitel má právo použít textové i obrazové materiály zadavatele ve svých dalších marketingových kanálech.

2.12. Šiřitel má právo kdykoliv zrušit nebo změnit podmínky bezplatné inzerce a zadavatel bere na vědomí, že tato služba může být kdykoliv ukončena bez náhrady.

3. Uzavření smlouvy

3.1. Zadavatel může objednat bezplatnou reklamu prostřednictvím ústní, telefonické nebo písemné objednávky (dopisem, e-mailem) nebo prostřednictvím webových stránek.

3.2. Smlouva o bezplatné inzerci je uzavřena potvrzením objednávky šiřitelem reklamy, buď ústně nebo písemně. Pokud potvrzení objednávky ze strany šiřitele reklamy nedojde, je smlouva o bezplatné inzerci považována za uzavřenou zveřejněním inzerce.

3.3. Uzavřením smlouvy smluvní strany potvrzují, že obdržely veškeré předsmluvní informace v rozsahu požadovaném příslušnými právními předpisy, a to s dostatečným předstihem před uzavřením této smlouvy.

3.4. Objednávka inzerce musí být v souladu s obecně závaznými právními předpisy.

4. Ceny

4.1. Pro bezplatnou inzerci na webu nejsou účtovány žádné poplatky.

4.2. Cena mimořádných služeb (například bannerová reklama) je stanovena individuálně šiřitelem reklamy. Šiřitel má právo jednostranně určit, zda se jedná o běžnou inzerci nebo mimořádnou službu, a toto rozhodnutí oznámí zadavateli nejpozději při uzavření smlouvy o inzerci. Zadavatel je povinen toto rozhodnutí respektovat.

4.3. Šiřitel za poskytnuté mimořádné služby vystaví zadavateli daňový doklad.

5. Ukončení smlouvy

5.1. Každá ze stran má právo kdykoliv ukončit smlouvu o bezplatné inzerci výpovědí, a to i bez udání důvodu. Výpovědní doba se nestanoví, výpověď je uřinná okamžitě po doručení druhé smluvní straně. Výpovědí smlouvy nevznikají zadavateli žádné finanční závazky vůči šiřiteli reklamy.

5.2. Šiřitel reklamy má navíc právo odstoupit od smlouvy o bezplatné inzerci ihned a bez jakékoliv náhrady v případě porušení povinností zadavatele, respektive zpracovatele reklamy podle těchto /Podmínek - zejména ohledně povinností podle bodu 2.4. až 2.8.

6. Ustanovení závěrečná

6.1. Šiřitel reklamy je oprávněn tyto Podmínky kdykoliv jednostranně změnit v přiměřeném rozsahu. Šiřitel reklamy o změně informuje zadavatele vhodným způsobem nejméně 15 dnů předem.

6.2. Zadavatel prohlašuje, že se s těmito Obchodními podmínkami seznámil, jejich obsahu plně porozuměl a zavazuje se je dodržovat